فردی خوشنام می خواهیم نه احمدی نژاد را
مصباحی مقدم گفت: باید در نظر داشت که شخص احمدی نژاد به عنوان کسی که ۸ سال رئیس دستگاه اجرایی کشور بوده به خود حق داده تا در صحنه سیاسی کشور ورود مجدد داشته باشد و این به هیچ وجه عجیب نیست.
 مصاحبه حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو باسابقه جبهه اصولگرایی با تاکید بر اینکه جریان اصولگرایی به دنبال لیدرمردمی خوشنام است، برخی اقدامات احمدی نژاد را آسیب زننده به جریان اصولگرایی دانست و با قید اینکه حق ورود وی به عنوان چهره باسابقه برای ورود مجدد به صحنه سیاسی کشور محفوظ است عدم همراهی همفکرانش را باوی مورد تاکید قرار داد.

نقش تعیین کننده جامعتین در تعیین لیدر جریان اصولگرایی در جامعه حزبی کشور بهانه ای بود تا با غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت و گویی داشته باشیم.

آیا اصولگرایان شکسته شدن سکوت احمدی نژاد را به منزله ورود مجدد وی به صحنه سیاسی کشور معنا می کنند؟

درخواست احمدی نژاد از بانک مرکزی برای ارائه اسامی نزدیکان وی که ادعا شده اقدام به ویژه خواری کرده اند و اظهاراتی این چنین مبنایی بر این نیست که وی خود را برای ورود به فضای سیاسی مهیا می کند. ضمن آنکه به نظر می رسد نامه ای که وی ارائه کرده دفاع از هواداران و مجموعه اش باشد تا اعلام ورود به فضای سیاسی کشور.

آیا جامعه روحانیت و اصولگرایان از ورود مجدد احمدی نژاد استقبال خواهند کرد؟

حال به فرض ورود وی به فضای سیاسی کشور باید در نظر داشت که شخص احمدی نژاد به عنوان کسی که ۸ سال رئیس دستگاه اجرایی کشور بوده به خود حق داده تا در صحنه سیاسی کشور ورود مجدد داشته باشد و این به هیچ وجه عجیب نیست. اما ما این مبنا را نداریم از شخصیت هایی که به خاطر برخی رفتار و اقدامات خود در زمان مسئولیت باید پاسخگو باشند و در زمان مدیریتشان مشکلاتی پدید آورده اند را به عنوان لیدر استفاده کنیم چرا که از نظر ما شرط نخست لیدر بودن خوشنامی است.

پس شما شخص احمدی نژاد را رد می کنید؟

البته ایشان خدمات زیادی داشته و ما منکر خدمات وی نمی شویم ولی به نظر ما طی دو سال آخر مسئولیت خود اقداماتی کرد که باعث آسیب شد. رفتارهای احمدی نژاد و برخی اطرافیانش باعث شد در ابتدا به شخصیت احمدی نژاد و دوستانش آسیب وارد شود و در نهایت اصولگرایان بودند که از این ناحیه دچار آسیب شدند. گرچه شخص احمدی نژاد هیچ گاه خود را اصولگرا ندانست اما این آسیب به جریان اصولگرایی از ناحیه وی وارد شد.

به نظر شما اکنون لیدر جریان اصولگرایی چه افرادی هستند؟

سامان بخش لیدرهای جریان اصولگرایی شخصیت هایی چون آیت ا... مهدوی کنی و آیت ا... مجتهد شبستری می باشند که به خوبی عهده دار این نقش هستند. از آنجایی که ما در مجموعه خود بنا را بر تشکیلات محوری گذاشته ایم و شخصیت محوری را مبنا قرار نمی دهیم نگاه منطقی نسبت به لیدرها وجود دارد.

مجموعه شخصیت هایی که از جمله بنیانگذاران جامعه روحانیت مبارز هستند هنوز در مجموعه حضور دارندو همواره به کار جمعی می اندیشند از سوی دیگر جامعه مدرسین نیز مجموعه ای از شخصیت های اصولگرا و علمایی هستند که حضور این جمع فرهیخته در جبهه اصولگرایان بسیار اطمینان بخش است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khorasannews.com

مطالب پیشنهادی :
در ششمین ماه ریاست حسن روحانی چه گذشت؟
از کالباس مرگبار تا دلستر کور کننده!
هاشمی در روز تولد 80 سالگی +عکس
ظریف: توافقات مربوط به قرارداد 1975 را دنبال می‌کنیم
احتمال مرگ جیمز فولی در یک سال گذشته