آمنه: مردم! از بخشش اسیدپاش پشیمانم
خودم را در برابر قربانیان اسیدپاشی اصفهان مقصر می‌دانم... من از بخشش کسی که به من اسید پاشید، پشیمانم . .
کمتر کسی خبر دارد که این روزها آمنه بهرامی از اسپانیا به ایران آمده است تا شکایت کند و پیگیر علت آزادی مجید موحدی از زندان شود که حدود 10 سال پیش به صورت و بدن او اسید پاشید و سوی چشم ها، زیبایی و سلامتش را از او دزدید.

آمنه که از زمان حادثه اسیدپاشی برای درمان خود در شهر بارسلونا بسر می برد، درباره علت سفرش به ایران و حضور در دادگاه به خبرنگارما می گوید: از آقای فریدون امیرآبادی که زمانی معاونت اجرای احکام را داشتند شکایت کرده ام چرا که من مجید را فقط به شرط پرداخت دیه کامل اعضای بدنم بخشیدم اما او بدون پرداخت این مبلغ که امسال مقدار آن تقریبا 600 میلیون تومان است، از شهریور امسال آزاد شد در حالی که فقط 50 میلیون تومان به حساب دادگستری واریز کرده است.

آمنه که روز گذشته برای عیادت یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان ، به بیمارستان مطهری مراجعه کرده بود اعتراف می کند : هر بار که خبری درباره اسیدپاشی ها بویژه اسیدپاشی اصفهان می شنوم ، خودم را مسئول می دانم و حس می کنم شاید درست تر آن بود که اسیدپاش را نمی بخشیدم

او البته دولت و دادگستری را نیز در کشدار شدن 10 ساله پرونده اش در قوه قضائیه دخیل می داند و با این حال اعتقاد دارد در بخشش موحدی اشتباه کرده است وتوضیح می دهد: اگر فرصت دوباره ای به من داده شود تا درباره اسیدپاشم تصمیم بگیرم دیگر از قصاصش نمی گذرم بخصوص که حالا او بدون پرداخت دیه من که شرط بخشش او بوده ، آزاد شده است.

او با تأثر اظهار می کند: از لحظه ای که گفتم مجید را به شرط پرداخت کامل دیه ام می بخشم و او در لحظه عفوش به من فحاشی کرد، فهمیدم اشتباه بزرگی مرتکب شده ام و گرگی را در جامعه رها کرده ام.

به گفته این قربانی اسیدپاشی هنوز حکم دادگاه قضایی قضات مشخص نیست و نکته عجیب این است که امروز نامه بخشش او که در آن شرط آزادی مجید پرداخت دیه قید شده بود، در پرونده اش پیدا نشده است در حالی که وکلیش نسخه ای از این نامه را در اختیار دارد.

آمنه می گوید: خوشحالم که سخنگوی قوه قضائیه ، بر پیگیری سریع پرونده و حکم اشد مجازات برای عامل اسیدپاشی های اصفهان تاکید می کند و اعتقاد دارم این نوع احکام باید برای همه اسیدپاش های دیگر در کشور هم صادر شود.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی :
حکم اسید پاش اصفهان چیست؟
آیت الله مهدوی کنی به ملکوت اعلی پیوست
چند درصد از کارگران زیر خط فقر هستند؟؟؟
زندگی نامه آیت الله محمدرضا مهدوی کنی و ...
اقتصاد مقاومتی با جیب خالی ملت نمی‌شود